dimarts, 8 de febrer del 2011

Bricolatge 3: Serpentí Refredador - (TPC666)

Aquests dies m'he adonat de que tinc alguns problemes per poder refredar quan es tracta de quantitats petites com per exemple em va passar amb la Christmas i la Diabolo de 7 i 9 litres respectivament.

Ja sabem que per bullir el  most utilitzem entre 2 i 3 litres d'aigua calenta, i la resta ho  podem afegir d'aigua freda. Amb les produccions de 23 litres n'hi ha suficient amb que l'aigua afegida estigui ben freda per deixar el most fred,  però el problema està en fer  cerveses de poc litres com les que he mencionat abans de la marca Brewferm a les que si afegeix molta menys aigua.

Així doncs, després de buscar idees i alternatives m'ha quedat clar que necessitava un refredador. L'inconvenient es que el preu de dit aparell no es barat (uns 100€ el mes barat), així que buscant por la xarxa m'ha sorgit l'idea de fabricar-me el meu propi refredador.

Així hauria de  quedar  més o menys el TPC666
La veritat es que em considero prou manetes per fer-ho, no obstant vaig consultar amb un company que es professor de mecànica a l'institut d'Igualada com podia fer-ho i ell es va oferir a fabricar-me'l. Jo sol devia passar-li les mides i un croquis de com ho volia.

Així doncs el tema ja està en marxa. Al projecte l'he batejat  amb el nom de Txuminolic Phaeno Cooler 666 o TPC666, no pregunteu el significat, que no val la pena...

A veure si en breu podem presentar-vos el serpentí en qüestió. En principi s'hauria de semblar una mica al de la foto.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada